18 podmiotów chce budować GSM-R za 3 mld zł

GSM-R system

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły listę podmiotów zainteresowanych udziałem w wielkim przetargu na budowę sieci GSM-R oraz sieci DWDM na użytek polskiego systemu kolejowego. Wartość całego zamówienia szacowana jest na kwotę z przedziału od 2,8 mld zł do 3,2 mld zł. Postępowanie składa się z dwóch części. Wniosek o dopuszczenie do 1. części złożyło siedem podmiotów, do 2. – jedenaście podmiotów.

Pierwsza część zamówienia obejmuje budowę kompletnej sieci GSM-R z infrastrukturą pasywną, urządzeniami radiodostępowymi i teletransmisją z nadajników oraz (opcjonalnie) 7-letnie utrzymanie całego systemu, jak również dostawę terminali GSM-R i kart SIM.

System ma docelowo objąć ponad 13 tys. km sieci kolejowej w Polsce. Według założeń, wymagać będzie łącznie ok. 1800 lokalizacji sieci mobilnej z czego część już powstała w ramach pilotażowego etapu realizacji. Część kolejnych lokalizacji jest już zaprojektowane i PKP dysponuje pozwoleniami na ich budowę. Ta część przetargu szacowana jest na ok. 2,2 mld zł.

Niezależnie od systemu GSM-R, PKP PLK zamówi też w ramach tego samego zamówienia budowę sieci rozległej DWDM/MPLS. Ta część szacowana jest na ok. 600 mln zł.

Ze zgłoszeń, jakie napłynęły wynika, że sieć GSM-R chcą budować:

  • Nokia Networks wraz ze spółkami zależnymi,
  • konsorcjum Thales, Huwei i gdyńskiego Radmoru,
  • konsorcjum China Railway International Group wraz z warszawską spółką Smart City Telekom,
  • konsorcjum polskich przedsiębiorstw: ZUE S.A. i Kolejowych Zakładów Informatyki,
  • IDS-BUD z Warszawy,
  • konsorcjum Bejing National Railway Research & Design Institute z polskim PAI RES Sp. z .o.o.,
  • konsorcjum Netii z MCSI Sp. z o.o,
  • konsorcjum spółek grupy Kapsch z firmą inżynieryjną PORR Polska Infrastructure,

sieć DWDM natomiast:

  • konsorcjum krakowskiego ECS z Huawei i Thalesem,
  • Alcatel-Lucent ze spółką zależną,
  • ATEM Polska,
  • konsorcjum Fonbudu z Atende, koreańskim ICRAFT oraz ukraińskim Tow Urkom,
  • konsorcjum spółek z grupy Asseco z HFC Systems (grupa Inea) oraz Dimension Data,
    T-Mobile,
  • WASKO,
  • konsorcjum spółek grupy Kapsch z firmą inżynieryjną PORR Polska Infrastructure,
  • konsorcjum Compu i Almy,
  • Netia,
  • IDS-BUD z Warszawy,
  • grupa Orange poprzez spółki TP-Teltech oraz Integrated Solutions.

Przetarg formalnie został ogłoszony w 2015 r., ale dopuszczenie do negocjacji było wielokrotnie przesuwane. Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu ograniczonego. Z powyższego grona spółek i konsorcjów zamawiający wyselekcjonuje podmioty, które będą mogły złożyć właściwe oferty.

PKP PLK spodziewają się podpisać umowę na realizację kontraktu w połowie bieżącego roku.

Źródło: telko.in, PKP

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

radioexpo

Aktualności

Zobacz również

Pytania? Zadzwoń