MOTOTRBO w londyńskim centrum handlowym – studium przypadku

Glades Shopping Center

Rozwiązanie łączności MOTOTRBO firmy Motorola Solutions zostało wdrożone w Glades Shopping Centre. Jest to jedno z największych centrów handlowych w Bromley, gminie Wielkiego Londynu zamieszkiwanej przez niemal 300 tys. mieszkańców.

W dwupiętrowym Glades Shopping Centre, o powierzchni całkowitej 43 100 m², klienci mają do dyspozycji około 140 sklepów oraz 15 restauracji i kawiarni. Centrum jest otwarte w dni robocze przez 8 godzin, lecz sprzątanie, ochrona i przyjmowanie dostaw odbywa się tam w trybie 24/7. Przez ostatnie 20 lat czyściciele, ochroniarze, parkingowi, menedżerowie oraz inni pracownicy centrum korzystali z analogowych radiotelefonów marki Motorola. Dwa lata temu zdecydowano się na wymianę systemu łączności na MOTOTRBO aby wyeliminować luki w pokryciu sygnałem radiowym, który nie docierał do sześciu sklepów, i poprawić czytelność komunikacji w podziemiach, zewnętrznych częściach centrum i na parkingu. Menedżerowie i ochroniarze wyrażali natomiast chęć korzystania z wywołań indywidualnych i przesyłania wiadomości tekstowych, na co system MOTOTRBO pozwala.

Czterokanałowy system MOTOTRBO wraz z aplikacją firmy neoNytro do obsługi alarmów i funkcji samotnego pracownika został wdrożony przez lokalnego autoryzowanego dystrybutora firmy Motorola Solutions. Ripiter / stacja bazowa DR3000 zainstalowana w dyspozytorni centrum handlowego zapewnia dobre pokrycie sygnałem całego obiektu. 67 ręcznych radiotelefonów DP3400, wynajętych przez autoryzowanego dystrybutora Motorola Solutions, umożliwia pracownikom komunikację pomiędzy sobą. Dwanaście ręcznych radiotelefonów DP3600 z alfanumerycznym wyświetlaczem pozwala liderom zespołów i menedżerom na realizowanie wywołań indywidualnych oraz wysyłanie wiadomości tekstowych. Z radiotelefonami współpracują kamuflowane, dwuprzewodowe zestawy słuchawkowe serii IMPRES z fonowodem. Poprawiają one czytelność komunikacji radiowej w gwarnym otoczeniu centrum handlowego.

Pracujące w Glades oprogramowanie firmy neoNytro do rejestracji głosu automatycznie zapisuje całą korespondencję radiową na wszystkich czterech kanałach i przechowuje ją przez 31 dni. Zanim w centrum wdrożono MOTOTRBO, zapisy były ręcznie wykonywane na tej samej taśmie pod koniec każdego dnia pracy. W wypadku jakiegoś incydentu przeszukiwanie nagrań zajmowało nawet kilkanaście minut. Teraz wystarczy na to jedynie kilka sekund.

Dwa lata po wdrożeniu systemu MOTOTRBO personel Glades Shopping Centre wciąż odczuwa znaczny wzrost efektywności dzięki lepiej zrozumiałej komunikacji i usprawnionej pracy dyspozytorni. W systemie wciąż są wprowadzane innowacje, takie jak śledzenie położenia użytkowników radiotelefonów poprzez GPS.

Źródło:www.motorolasolutions.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

radioexpo

Aktualności

Zobacz również

Pytania? Zadzwoń