Straż Graniczna ogłosiła w kwietniu spory przetarg na modernizację swojego systemu radiokomunikacyjnego. Prezentujemy Państwu oficjalne wyniki postępowania.
Przedmiotem zamówienia była dostawa analogowo-cyfrowych urządzeń łączności radiowej DMR wraz z osprzętem, dostawa specjalistycznego przyrządu pomiarowego, przeprowadzenie szkoleń dla przedstawicieli zamawiającego oraz świadczenie gwarancji przez okres minimum 2 lat (1 rok na akumulatory). Zamówienie podzielono na 3 części i dopuszczono składanie ofert częściowych:
CZĘŚĆ 1
Zakres podstawowy zamówienia to:
a) Radiotelefon nasobny – 300 kpl.;
b) Radiotelefon nasobny wraz z mikrofonogłośnikiem – 40 kpl.;
c) Radiotelefon przewoźny – 93 kpl.;
d) Radiotelefon przewoźny w wersji stacjonarnej – 11 kpl.;
e) Bezprzewodowy, kamuflowany zestaw słuchawkowo – mikrofonowy – 38 kpl.;
f) Zestaw słuchawkowo – mikrofonowy w ochronnikach słuchu – 12 kpl.;
g) Przewodowy zestaw słuchawkowo – mikrofonowy – 74 kpl.;
h) Zestaw do programowania i strojenia radiotelefonów – 5 kpl.;
i) Szkolenie dla 11 osób.
Dodatkowo w ramach prawa opcji Straż Graniczna pozostawiła sobie możliwość dodatkowego zamówienia maksymalnie 300 kpl. radiotelefonów nasobnych(takich jak w punkcie a zamówienia podstawowego)oraz maksymalnie 40 radiotelefonów nasobnych wraz z mikrofonogłośnikami(takich jak w punkcie b zamówienia podstawowego).
CZĘŚĆ 2
Zakres podstawowy zamówienia to:
A) Radiotelefon nasobny – 230 kpl.;
B) Radiotelefon nasobny kamuflowany – 51 kpl.;
C) Radiotelefon przewoźny – 119 kpl.;
D) Radiotelefon przewoźny w wersji stacjonarnej – 22 kpl.;
E) Zestaw do programowania i strojenia radiotelefonów i stacji retransmisyjnych – 2 kpl.;
F) Szkolenie dla 5 osób – 2 kpl.
Dodatkowo w ramach prawa opcji Straż Graniczna może zdecydować o zamówieniu maksymalnie 230 kpl. radiotelefonów nasobnych (takich jak w punkcie A zamówienia podstawowego).
CZĘŚĆ 3
Przenośne testery radiokomunikacyjne – 1 kpl. (możliwy zakup drugiego w ramach prawa opcji).
Z wymaganiami technicznymi dotyczącymi sprzętu łączności oraz z warunkami formalnymi dotyczącymi realizacji zamówienia zapoznać się można w dokumentach przetargowych. W toku postępowania następowały zmiany SIWZ, a firma Covertech złożyła również odwołanie zarzucając Straży Granicznej dokonanie opisu przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję.
Po wielokrotnym przekładaniu terminu składania ofert – wreszcie 17 września br. poznaliśmy informację z otwarcia ofert. Nieco później (z datą 6 września) Straż Graniczna opublikowała oficjalne zawiadomienie o wyniku postępowania. W zakresie części 1 zamówienia jako najlepszą wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum firm AKSEL Sp. z o.o. (Rybnik) oraz Teltronik Jacek Szczepanik (Kędzierzyn-Koźle). Łączna zaoferowana cena to 1 666 983,80 (w tym podstawa – 1 019 715,60 zł), termin wykonania do 31.10.2018 r., gwarancja 48 miesięcy. Pozostałe firmy, które złożyły swoje oferty to ELNEX (Radom) oraz DGT (Straszyn). W zakresie części II jedyną, a więc i najkorzystniejszą, ofertę złożyła firma RTCOM (Koszalin). Łączna zaoferowana cena to 1 587 628,65 (w tym podstawa – 1 027 203,75 zł), termin wykonania do 31.11.2018 r. (nie wcześniej niż 1.11.2018), gwarancja 24 miesiące. Natomiast w zakresie części 3 zamówienia wpłynęły 2 oferty od warszawskich podmiotów: firmy MERATRONIK oraz firmy DIGIMES, której oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Źródło: strazgraniczna.pl ; Fot.: strazgraniczna.pl [zdj. Nadodrzański OSG]