Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Funktel International

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

PKP będzie kompleksowo wdrażać GSM-R

 

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie projektów, pozyskanie decyzji administracyjnych oraz wykonanie planowania radiowego dla podsystemów radiowych systemu ERTMS/GSM-R w ramach pierwszej fazy Narodowego Planu Wdrażania ERTMS w Polsce.

Wykonawcy będą odpowiedzialni za kompleksowe wykonanie projektów budowlanych, planowania radiowego dla stacji bazowych systemu GSM-R (kontener z wieżą) oraz uzyskanie pozwoleń na budowę. Szacunkowa wartość całego zamówienia wynosi ponad 10 mln euro.

 


wieza-systemu-gsm-r-foto-kapsch

 

Harmonogram i zakres wdrażania systemu GSM-R (radiołączności kolejowej na poziomie europejskim) został określony w Narodowym Planie Wdrażania ERTMS (NPW ERTMS) przyjętym przez rząd w 2007 roku. Zakres dla GSM-R swym zasięgiem ma objąć ok. 15 tys. km linii kolejowych (czyli ponad 70 proc. pokrycia całej sieci zarządzanej przez PKP PLK) a czas wdrażania, łącznie z instalacją pilotażową, został określony na 7 lat (2007–2013) co daje tempo ok. 2150 km/rok.

Realizacja NPW ERTMS jest w chwili obecnej opóźniona o ok. 5 lat, przy czym jego zakres, biorąc pod uwagę zakontraktowane projekty podstawowe POIiŚ jest ok. 10-krotnie mniejszy niż wynika to z NPW ERTMS. To skutkuje „wyspowym” charakterem wdrażania sieci GSM-R powodując znaczne utrudnienia w planowaniu i zarządzaniu siecią GSM-R. Ma to się jednak zmienić. Polskie Linie Kolejowe zamierzają kompleksowo opracować niezbędną dokumentację a później już tylko ogłaszać przetargi na realizację projektów.

 

Zamówienie dotyczące opracowania projektów budowlanych oraz uzyskania pozwoleń na budowę dla obiektów radiokomunikacyjnych zostało podzielone na cztery części. Pierwsza z nich obejmuje województwa południowo-wschodnie: Lubelskie, Podkarpackie, Świętokrzyskie, Małopolskie, Śląskie, Opolskie (odcinek wdrożeniowy A,). Druga część dotyczy województw północno- zachodnich: Dolnośląskie, Wielkopolskie, Lubuskie, Kujawsko-Pomorskie, Pomorskie, Zachodniopomorskie (odcinek wdrożeniowy B). Trzecia część dotyczy województw północno-wschodnich i centralnych: Łódzkie, Mazowieckie, Warmińsko-Mazurskie i Podlaskie (odcinek wdrożeniowy C). Ostatnia część polega na kompleksowym opracowaniu wstępnego planowania radiowego GSM-R dla 84 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 5744 km.

Wykonawcy będą mieli czas na realizację pierwszych trzech części do 30 listopada 2015 roku, zaś czwartej — do 28 lutego 2015 r. 

 

Źródło: PKP PLK S.A., Kurier Kolejowy