Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Funktel International

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Rohde & Schwarz dostarczy system do badania pokrycia radiowego GSM-R dla kolei

 

Implementacja każdej sieci radiowej wymaga weryfikacji i pomiaru jej zasięgów. Nie inaczej jest w przypadku wdrażania systemu GSM-R dla polskiego kolejnictwa. Firma Rohde&Schwarz wygrała przetarg na dostawę systemu do pomiaru pokrycia radiowego wzdłuż szlaku kolejowego dla standardów 150 MHz i GSM-R, który został rozstrzygnięty dzisiaj przez Instytut Kolejnictwa. System będzie służył m.in. do analizowania parametrów zasięgu i jakości połączeń audio sieci GSM-R. W skład systemu wejdzie skaner sieci radiowej do pomiaru pokrycia fali ciągłej (CW), enkoder, terminale testowe GSM-R, moduł GPS z aktywną anteną. Wartość projektu to 349 550 złotych.

 

zespol-szynowy-pesa-bydgoszcz-E2t-27WE (fot. Instytut Kolejnictwa)

 

System będzie służył też do pomiaru pokrycia radiowego w paśmie analogowych 150 MHz. Analiza parametrów i funkcjonalności cyfrowej sieci GSM-R obejmuje monitorowanie wyboru komórki, przełączania komórek, czasu odpowiedzi systemu czy zestawiania połączeń oraz jakość samych połączeń. System musi być zgodny z europejską normą EIRENE (European Integrated Railway Radio Enhanced Network).

 

System pomiarowy musi być w pełni mobilny i zainstalowany w stojaku Rack 19" oraz uruchomiony w siedzibie Instytutu Kolejnictwa. Skaner radiowy musi być w stanie dokonać równoczesnego pomiaru na wszystkich 19 kanałach systemu GSM-R. Wymagany zakres radiowy obejmuje pasmo 80 Mhz do 6 GHz a obsługiwane system to: GSM-R, GSM 900, EGSM 900, GSM 1800, transmisja danych GPRS klasy 10.

 

Oprogramowanie sterujące musi posiadać moduł do automatycznej analizy i podpowiedzi rozwiązania problemów technicznych (Network Problem Analysis) w sieci GSM z możliwością rozbudowy o moduł do sieci TETRA. Możliwy musi być pomiar pojazdu szynowego do prędkości 220 km/h.

 


Źródło: ikolej.pl, własne