Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Excera

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Przegląd i naprawa radiotelefonów przewoźnych dla PKP PLK

 

Spółka kolejowa PKP PLK ogłosiła zapytanie ofertowe dotyczące przeglądu i naprawy przestarzałego sprzętu łączności wykorzystywanego przez firmę. Przypomnijmy, iż od 2025 roku polska kolej ma przejść na łączność cyfrową, a dotychczas używane radiotelefony analogowe VHF będzie można wykorzystywać jedynie w pracy manewrowej oraz w sieciach wyodrębnionych z systemu kolei. W marcu zeszłego roku opisywaliśmy również fakt podpisania przez firmę Nokia (wraz z partnerami) pięcioletniego kontraktu na wdrożenie ogólnopolskiego systemu GSM-Railway dla PKP PLK.

www_plk_sa_pl_csm_DSC_9640_cd99858ded

Przedmiotem bieżącego postępowania zakupowego ma być serwisowanie i naprawa 75 starych radiotelefonów przewoźnych (pasmo VHF) - firm Radmor, Yaesu, Maxon, Motorola, Vertex – które pracują w sieci radiołączności pociągowej lub stacyjnej.

Zadaniem wykonawcy ma być wykonywanie przeglądów okresowych radiotelefonów przewoźnych oraz napraw bieżących. Okresowe przeglądy techniczne obejmują zakres czynności doprowadzający urządzenia wraz z przynależącymi do nich urządzeniami zasilającymi, sterującymi i odbiorczymi (wchodzącymi w skład radiotelefonu) do sprawności funkcjonalnej oraz ocenę ich stanu technicznego. Do zakresu usługi nie zalicza się instalacji antenowych pojazdów kolejowych. Nieprawidłowości pracy radiotelefonu i zasilania mają być usuwane w ramach napraw bieżących, na podstawie zleceń wystawionych przez PKP PLK. Przed wystawieniem zlecenia wykonawca ma oszacować koszt tej naprawy.

 

Czynności przeglądu okresowego radiotelefonu przewoźnego to m.in.: wykonanie pomiarów parametrów takich jak – częstotliwość pracy nadajnika, moc wyjściowa nadajnika, maksymalna dewiacja nadajnika, czułość odbiornika i poziom blokady szumów, moc wyjściowa m.cz. odbiornika, częstotliwość i poziom sygnału w układzie selektywnego wywołania grupowego. Wymagane jest również sprawdzenie wartości napięć zasilających i porównanie ich z wartościami katalogowymi – a w przypadku przekroczenia zakresu dopuszczalnych zmian napięcia należy usunąć nieprawidłowości.

W razie stwierdzenia nieprawidłowych parametrów zawartych w DTR lub instrukcjach obsługi poszczególnych typów radiotelefonów należy doprowadzić do zgodności z nominalnymi. Dodatkowo sprawdzona ma być zgodność tych parametrów z pozwoleniami wydanymi przez Urząd Kontroli Elektronicznej na użytkowanie sprawdzanego radiotelefonu.

 

Przedmiot zamówienia ma być wykonywany zgodnie z zapisami w instrukcji o zasadach wykonywania obsługi technicznej urządzeń telekomunikacji kolejowej Ie-13 (E-25) w zakresie wykonania przeglądów rocznych, a także zgodnie z najlepszymi praktykami opartymi na wiedzy i doświadczeniu.

 

Wymagany okres gwarancji nie może być krótszy niż 3 miesiące od daty wykonania usługi. Kryterium oceny ofert to w 100% cena.

 

Oferty można było składać do 29 stycznia do godziny 11. Sama usługa ma być wykonywana do 31 grudnia.

 

Źródło: zamowienia.plk-sa.pl ; Fot.: plk-sa.pl [zdjęcie]