Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Funktel International

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Trzy oferty w ważnym przetargu GSM-R

 

PKP PLK otrzymały trzy oferty w przetargu na zbudowanie systemu ERTMS/ETCS (poziom 2) na linii E20 Kunowice - Terespol (z wyłączeniem Węzła Warszawskiego) oraz C-E20 Łowicz - Łuków (poziom 1). Inwestycja ma pozwolić na podniesienie poziomu bezpieczeństwa podróżnych i ułatwienie pracy maszynistów. Przewidywany przez zamawiającego budżet zamówienia to 1,23 mld złotych. Najtańsza oferta opiewa na kwotę 0,7 mld.

 

 PKP_Intercity_Husarz-www

 

System ERTMS/ETCS pozwala na prowadzenie pociągów z prędkością większą niż 160 km/h. Jego wprowadzenie umożliwi pociągom poruszającym się po europejskich liniach kolejowych swobodne przekraczanie granic (interoperacyjność).

 

Kryteria wyboru wykonawcy w przetargu stanowią cena (60 proc.), termin realizacji (20 proc.) i doświadczenie pracowników (20 proc.).

 

Budżet zamawiającego wynosi 1,236 mld zł netto, a oferty złożyły następujące firmy (ceny netto):

1. Thales Polska - 691,1 mln zł netto

2. Bombardier Transportation (ZWUS) Polska - 967,6 mln zł netto

3. AZD Praha - 1,088 mld zł netto

 

GSM-R, czyli dedykowany dla kolei system bezprzewodowej łączności cyfrowej, jest jednym z dwóch kluczowych elementów Europejskiego Systemu Sterowania Ruchem Kolejowym ERTMS. Bazując na standardzie telefonii komórkowej GSM, został udoskonalony i dostosowany do specyfiki pracy związanej z eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury kolejowej oraz zarządzaniem ruchem pociągów, zapewniając wymagany poziom jakości świadczonych serwisów i bezpieczeństwa. System zapewnia m.in. łączność głosową między pracownikami odpowiadającymi za bezpieczeństwo i płynność ruchu – dyżurnymi, dyspozytorami, maszynistami czy obsługą techniczną oraz jest medium transmisyjnym dla systemu ETCS – Europejskiego Systemu Sterowania Jazdą Pociągu.


Docelowo system zostanie zabudowany na najważniejszych liniach kolejowych w kraju. PKP PLK planują, że do końca 2023 r. w system zostanie wyposażonych do 2,5 tys. km linii kolejowych. W kwietniu otwarto również oferty w przetargu na budowę systemu ERTMS/ETCS (poziom 2) na linii E30 od Podłęża około Krakowa do Rzeszowa.

 

Zródło: wnp.pl, Fot.: kaffeeeinstein na licencji CC BY-SA 2.0