Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Harris Corporation

Funkwer

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Łączność radiowa dla 80 autobusów warszawskiego MZA

 

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie ogłosiły w lutym przetarg na leasing finansowy 80 autobusów. Zamówienie obejmuje dostawę 35 pojazdów o długości 12 metrów, tzw MAXI (część I), a także 45 przegubowców (część II), spośród których pięć mają stanowić autobusy gazowe. Do wszystkich autobusów musi oczywiście zostać dostarczony sprzęt łączności radiowej.

MZA-Miejskie-Zaklady-Autobusowe-Warszawa-autobus-przystanek

Przypomnijmy, iż rok temu MZA Warszawa wybrała usługodawcę systemu łączności radiowej w przetargu na "Usługę wdrożenia systemu cyfrowej łączności radiowej dla potrzeb operacyjnych Centrali Nadzoru Ruchu." Celem przetargu było wdrożenie i utrzymanie systemu przez okres 3 lat. Zakres obowiązków obejmował również jego integrację z istniejącym w MZA systemem dyspozytorskim oraz dostarczenie radiotelefonów, które po 3 latach zostaną wykupione przez MZA za "złotówkę". Postępowanie wygrała firma UNI-Net z Warszawy.

 

Odnośnie wymaganej w przetargu łączności radiowej - Zamawiający wymaga systemu pracującego w paśmie częstotliwości UHF 400-470 MHz, zgodnego z infrastrukturą obecnego operatora, czyli systemem DMR XPT Tier II i III. XPT jest autorską technologią rozszerzonego pseudotrankingu XPT (Extended Pseudo Trunking) firmy Hytera. XPT pozwala użytkownikom konwencjonalnych systemów radiokomunikacji ruchomej podwoić ich pojemność. Rozwiązanie może zapewnić do 16 kanałów i obsłużyć nawet 1200 abonentów bez stosowania oddzielnego kanału kontrolnego.

 

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 130 mln złotych brutto. Złożono następujące oferty:

  1. EvoBus Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum) PEKAO Leasing - 50 mln (część I), 88 mln złotych brutto (cześć II),
  2. mleasing Sp. z o.o. (lider konsorcjum), MAN Truk&Bus Polska - 49,8 mln złotych brutto (oferta na cześć I).

82-procentowym kryterium wyboru jest najniższa cena. Jednak przy podobnych kosztowo ofertach - może się także zdarzyć, że o zwycięstwie zadecydują małe punkty z zakresu oceny technicznej i ekologii.

 

W tej kwestii MZA premiuje takie elementy jak: parametry silnika o jak największej pojemności, mocy i momencie znamionowym, unifikacji silnika z pojazdem, podział przedniej szyby, podział poszyć, bezobsługowe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, automatyczny system pożarowy, klimatyzacja z miedzianym wymiennikiem filtrem powietrza wielokrotnego użycia. Do tego dochodzą eko-punkty (łącznie 12) za niskie zużycie paliwa (SORT 2) oraz zastosowanie modułu rekuperacyjnego oraz ogniw fotowoltaicznych.

 

Źródło: MZA Warszawa