Select language:EnglishPolski

Newsletter

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

Digitex - Zintegrowane Systemy Powiadamiania

DGT Sp. z o.o.

Harris Corporation

Funkwer

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

PKP Intercity sonduje rynek. Radiotelefony z dopuszczeniem kolejowym pilnie potrzebne

 

Rynek kolejowy w Polsce boryka się od dłuższego czasu z ogromnymi trudnościami związanymi z zakupem sprzętu łączności radiowej. A jest to z pewnością towar pierwszej potrzeby bo używane radiotelefony (Motorola czy Maxon) są stare, wyeksploatowane i wycofane już z produkcji.

 fot. PKP IC_B.Banaszak _7

 fot. PKP IC - B.Banaszak

 

Trudności związane z zakupem radiotelefonów wynikają z faktu, iż radiotelefony muszą posiadać bezterminowe Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji urządzenia przeznaczonego do obsługi ruchu pociągu wydane przez Urząd Transportu Kolejowego. Sprzęt spełniający ten warunek (np. Motorola GP340) jest już właściwie niedostępny na rynku. Procedura uzyskania takiego świadectwa jest kosztowna i czasochłonna. Z naszych informacji wynika, że jest ona w toku (lub została zakończona) w przypadku przynajmniej 1-2 firm.

 

PKP Intercity ogłosił zapytanie o informację dotyczącą możliwości zakupu i dostarczenia fabrycznie nowego sprzętu komunikacyjnego (na pasmo VHF):

1) Radiotelefonów noszonych (ze stopniem ochrony IP54) oraz akcesoriów do nich;

- zaprogramowany radiotelefon, akumulator (standardowy i dodatkowy), ładowarka, mikrofonogłośnik, pokrowiec skórzany wraz ze skórzanymi pasami nośnymi i unieruchamiającymi oraz klips do paska.

Wszystkie akcesoria muszą pochodzić od tego samego producenta w celu zapewnienia stuprocentowej niezawodności i kompatybilności. Akumulator musi zapewnić co najmniej 11 godzinną pracę przy malej mocy; 8 godzinną pracę przy dużej mocy w trybie 5%/5%/90% (ze standardowym akumulatorem).

2) Radiotelefonów pociągowych i stacjonarnych oraz akcesoriów do nich;

- zestaw przewoźny z 1 manipulatorem dla sieci pociągowej, manewrowej, drogowej i utrzymania wraz z pełną rejestracją rozmów oraz zdarzeń na kanałach radiowych (komplet) - przeznaczonych do lokomotyw serii SM42;

- podobny zestaw jak powyżej z 2 manipulatorami, wraz z obudową specjalną - przeznaczonych do lokomotyw EU/EP07, EP08 i EP09;

- zestaw stacjonarny z jednym manipulatorem dla sieci pociągowej, manewrowej, drogowej i utrzymania wraz z pełną rejestracją rozmów oraz zdarzeń na kanałach radiowych (komplet) przeznaczonych dla obsługi dyspozytorskiej drużyn trakcyjnych;

- specjalistyczne wyposażenie dodatkowe (zestaw do odczytu informacji czarnej skrzynki, identyfikator serwisowy, dodatkowe karty rejestrujące);

Radiotelefony muszą umożliwić pracę w standardzie analogowym i cyfrowym GSM-R/VHF poprzez realizację połączeń radiotelefonicznych w ramach funkcjonującej na PKP radiotelefonicznej sieci pociągowej. Zespół radiotelefonu musi pracować z napięciami dostępnymi na lokomotywach czyli 24-110V DC i z sieci 230V/50Hz.

3) akcesoriów do radiotelefonów posiadanych przez spółkę;

- różne akumulatory, mikrofonogłośniki, futerały czy anteny do radiotelefonów Yaesu, Maxon czy Motorola.

 

PKP Intercity określiło też m.in. wymagania gwarancyjne i serwisowe dotyczące oferowanego sprzętu.

 

Zainteresowane firmy mogą składać informacje do 17 stycznia br., do godz.12. Spółka chce, aby w przesłanej informacji znalazła się cena jednostkowa w zależności od ilości zakupionych urządzeń:

1) cena za 1 radiotelefon z akcesoriami oraz cena przy zakupie 50-200 szt./201-350 szt./351-500 szt./501-800 szt./801-1000 szt.;

2) w zależności od danego sprzętu m.in. cena przy zakupie 1 szt., 2-15 szt., 26-50 szt. czy 121-140 szt.;

3. cena przy zakupie m.in. 2-20 szt., 301-600 szt. oraz powyżej 600 szt.

 

Łączność w spółkach kolejowych wymaga natychmiastowej modernizacji. Doprowadza to wręcz do konieczności zakupu regenerowanych radiotelefonów, o czym pisaliśmy pod koniec zeszłego roku na łamach portalu Radiotech. Koleje Wielkopolskie ogłosiły wówczas zamówienie w wyniku którego za regenerowany radiotelefon Motorola GP340 (w komplecie z m.in. 2 akumulatorami i futerałem skórzanym z paskiem) otrzymali ofertę z ceną jednostkową równą 1896,66 zł brutto. Gdyby zrezygnowano z wymagania świadectw to podobnej jakości (nowy) zestaw mógłby być spokojnie zakupiony za znacznie niższą kwotę.

 

Źródło: intercity.pl & radiotech.pl ; Fot.: intercity.pl