Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Harris Corporation

Funkwer

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Szybka Kolej Miejska w Trójmieście przejdzie na cyfrową łączność


PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście ogłosiła przetarg na dostawę, instalację i uruchomienie „Radiowego Systemu Cyfrowego” na linii kolejowej nr 250 (linia SKM Trójmiasto) oraz na Posterunku Rewizji Technicznej Wejherowo. Z systemu będzie korzystać Straż Ochrony Kolei SKM. W ramach inwestycji zostanie zrealizowana dostawa, rozmieszczenie i instalacja urządzeń - wraz z oprogramowaniem i uruchomieniem - dla potrzeb Radiowego Systemu Cyfrowego oraz rozruch technologiczny i szkolenia z obsługi Systemu na poszczególnych stanowiskach.

 skm-trojmiasto

 

Jak tłumaczy rzecznik SKM Trójmiasto Marcin Głuszek - od początku istnienia SOK SKM korzysta z radiołączności na osobnym paśmie radiowym (a także z telefonii komórkowej). Obecnie system radiołączności Straży jest analogowy, co ogranicza możliwości komunikacji do korespondencji radiowej - głosowej.

 

Przedmiot zamówienia obejmuje sprzęt komputerowy i serwery wraz z niezbędnym oprogramowaniem systemowym, bazodanowym, z uwzględnieniem licencji serwerowych i licencji na użytkowanie w ramach Radiowego Systemu Cyfrowego oraz radiotelefony noszone
w technologii cyfrowej (17 sztuk) i dwa radiotelefony przewoźne/bazowe w technologii cyfrowej zaaprobowane przez Zamawiającego. System ma się składać z sieci radioprzemienników (nie podano ilości) rozmieszczonych wzdłuż trasy przebiegu składów i połączony wewnętrzną siecią LAN, lub w przypadku niemożności takiego rozwiązania przy wykorzystaniu usługi internetowej.

– Z upływem lat rozwój technologii spowodował duże zagęszczenie różnych sygnałów radiowych wzdłuż linii 250. Do tego właściwości radiołączności analogowej powodują, iż prowadzona korespondencja jest dla wszystkich jednakowa, tylko jeden z wielu użytkowników sieci może nadawać jednocześnie, a wszystkie inne urządzenia "muszą słuchać" – każdy kolejny jednoczesny sygnał nadawany jest "w próżnię" – opisuje rzecznik.

Co gorsza, rozwój wszelkiego rodzaju infrastruktury wzdłuż linii spowodował, iż zmniejszył się skuteczny (słyszalny bez zakłóceń) zasięg pracy radiotelefonów. Same urządzenia zresztą też mają lata świetności za sobą – nie są już nawet produkowane. – Istnieją również miejsca w których sygnał przestał być słyszalny dla naszych radiotelefonów. Mając na uwadze wiek urządzeń, należało już podjąć decyzję o rewitalizacji dotychczasowego systemu, lub budowy nowego, skuteczniejszego, dającego nowe możliwości – mówi Głuszek.

 

Przewoźnik zdecydował się na to drugie rozwiązanie. – Chcemy niejako ożywić radiołączność SOK SKM, dać jej nowe możliwości. Opisane w przetargu właściwości nowego systemu pozwolą na skuteczniejsze prowadzenie korespondencji – zapowiada rzecznik PKP SKM Trójmiasto. Najistotniejsze możliwości nowego systemu mają objąć: możliwość prowadzenia korespondencji tylko z wybranym urządzeniem (oraz jak dotąd – ze wszystkimi), możliwość nadawania krótkich informacji tekstowych, czy możliwość pozycjonowania na mapie użytkownika radiotelefonu. – Nowy system będzie miał wiele innych, dodatkowych możliwości, które w sumie umożliwią nowoczesne i skuteczniejsze kierowanie pracą podległych patroli – podsumowuje rzecznik.

Termin realizacji przedmiotu zamówienia jest krótki – wynosi 60 dni od daty podpisania umowy. Oferty należy składać do 13 stycznia. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena.

 

Źródło: https://www.skm.pkp.pl/o-nas/ogloszenia-o-przetargach/,  rynek-kolejowy.pl ; Fot.: SKM Trójmiasto