Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Harris Corporation

Funkwer

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Tramwaję Śląskie będą modernizować swoją łączność

 

Tramwaje Śląskie ogłosiły właśnie dialog techniczny w sprawie modernizacji systemu łączności dyspozytorskiej. Firma powstała w 2003 roku jako spółka skarbu państwa i zajmuje się przewozami tramwajowymi na terenie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Łączna długość torów (wraz z torami zajezdniowymi) wynosi 336 km – jest to najdłuższa sieć tramwajowa w Polsce i jedna z najdłuższych w Europie. Spółka obejmuje zasięgiem swojej działalności obszar zamieszkany przez 2 miliony ludzi.

 

 tramwaje-slaskie-katowice-www

 

Od 2000 roku przewoźnik eksploatuje system EDACS firmy Ericsson, pracujący w paśmie UHF (410-430 MHz) w wersji wąskonałowej o szerokości kanału wynoszącym 12,5 kHz. System zapewnia komunikację głosowa oraz usługi transmisji danych. EDACS transmituje bardzo istotne dane dotyczące sterowanie podstacjami trakcyjnymi.

 

Prawdopodobnie EDACS zostanie zastąpiony rozwiązaniem standardu DMR Tier II lub Tier III pracującymi też w paśmie UHF. Świadczyć o tym może ta sama szerokość kanału 12,5 kHz. O ile TETRA bardziej nadaje się jako medium do transmisji danych to istnieją pewne obawy o wolne kanały częstotliwościowe o szerokości 25 kHz w rejonie Katowic. Trudno zgadywać liczbę niezbędnych stacji bazowych nowego systemu, ale należy podejrzewać, że będzie to rozbudowany system obejmujący swym zasięgiem całą aglomerację śląską. Ze względu na kluczowe znaczenie łączności w codziennej pracy trzeba się spodziewać, że wdrożenie nowego systemu będzie musiało zostać przeprowadzone bez zakłóceń w funkcjonowaniu starego, z zachowaniem pełnej płynności i integracji.

 

Wnioski o dopuszczenia do dialogu technicznego należy składać w siedzibie firmy w Chorzowie do 15 września.

 

Źródło: własne, tram-silesia.pl