Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Harris Corporation

Funkwer

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Trzy nowe wozy dowodzenia i łączności dla Straży Pożarnej

 

Samochód dowodzenia i łączności (SDŁ) jest dla służb ratowniczych bardzo ważnym ośrodkiem koordynującym działania podczas akcji ratowniczej czy potencjalnego zagrożenia. Jednym z kluczowych właściwości pojazdu tego typu jest możliwość integracji niekompatybilnych sieci łączności w jeden zintegrowany system komunikacyjny. Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu nabyła właśnie trzy pojazdy tego typu.

 

 wawrzaszek-wiss-samochod-dowodzenia-lacznosci

 

W ogłoszonym w kwietniu br. przetargu na dostawę trzech samochodów dowodzenia i łączności wybrano ofertę konsorcjum firm Wawrzaszek ISS oraz Ventus Communications. Oprócz konsorcjum o kontrakt ubiegała się także firma "Szcześniak Pojazdy Specjalne".

 

Zamawiający wymaga aby zabudowa pojazdu została podzielona na cześć dyspozytorską, która umożliwi ergonomiczną pracę dla 2 dyspozytorów oraz przedział dowódczo-sztabowy dla 6 osób pracujących przy stole sztabowym. Ponadto wymagany jest również przedział techniczny z zestawami stojaków typu rack 19 cali z przeznaczeniem na instalację urządzeń teleinformatycznych (panele krosowe, urządzenia teleinformatyczne i radiowe, serwery oraz systemy zasilania). Pojazd będzie wyposażony w dwa maszty teleskopowe o wysokości minimum 12 i 7 metrów. Głowice masztów zostaną wyposażone w obrotnice m.in. do instalacji kamery obrotowej CCTV oraz anten bazowych systemów radiowych.

 

Wyposażenie radiowe pojazdu będzie się składać z:

  • 6 radiotelefonów przewoźnych DMR (w tym 4 z panelami wyniesionymi) z antenami zainstalowanymi na masztach oraz na pojeździe,
  • 12 radiotelefonów przenośnych z ładowarkami wielopozycyjnymi,
  • 1 przemiennik radiowy analogowo-cyfrowy na pasmo częstotliwości PSP,
  • system/aplikacje integrujące urządzenia radiotelefoniczne obsługiwane na konsolach operatorów,
  • 2 konsole operatorskie zainstalowanych w przedziale operatorów C przewidzianych do sterowania funkcjami radiotelefonów, integrację z systemem telefonii IP oraz prezentacją lokalizacji położenia radiotelefonów mobilnych pracujących w danej sieci radiowej lub przemiennika radiowego,
  • rejestrator korespondencji w wykonaniu do cyfrowego zapisu audio z systemów radiowych i telefonicznych.

Schemat warstwy radiowej pokazany jest na poniższym rysunku.

 

 samochod-dowodzenia-lacznosci-psp-wartwa-radiowa

 

Ponadto samochód będzie wyposażony w system telefonii IP, system wideokonferencyjny, routery GSM/3G/4G, koncentratory VPN, system WLAN i łączności satelitarnej. Nie zabraknie również mobilnych kamer IP i sieciowych rejestratorów IP.

 

Jeden z pojazdów trafi do Szkoły Głównej Służby Pożarniczej, drugi do komendy PSP w Krakowie a trzeci do komendy poznańskiej. Wozy zostaną dostarczone do końca listopada bieżącego roku. O wyborze oferenta w 95% zdecydowała cena a w pozostałych 5% długość okresu gwarancyjnego.

 

Źródło: psp.wlkp.pl