Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Funktel International

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Indie mają łączność z zanurzonymi okrętami podwodnymi. Czy my też będziemy jej potrzebowali?

 

Marynarka wojenna Indii uruchomiła nową stację radiową do łączności z zanurzonymi okrętami podwodnymi - informuje serwis defence24.pl. Jeżeli MON zdecyduje się kupić okręty podwodne Orka, taka stacja radiowa może być również potrzebna w Polsce. Łączność prowadzona z wykorzystaniem standardowych systemów radiowych (VHF/UHF/HF) zmusza okręty podwodne od okresowego wynurzania się na głębokość peryskopową albo w najlepszym wypadku na wypuszczeniu na powierzchnię boi radiowej. Stanowi to spore zagrożenie dla okrętów.

 

indie-marynarka-wojenna-lacznosc-radiowa-vlf

 

By temu zaradzić, indyjska marynarka wojenna uruchomiła nową stację łączności radiowej, która działając na bardzo długich falach/bardzo niskich częstotliwościach VLF (Very Low Frequency) pozwala na wysłanie sygnałów dla zanurzonych okrętów podwodnych. Oczywiście ze względu na zastosowane pasmo częstotliwości nie ma tu możliwość przesyłania długich wiadomości, ale system w zupełności wystarcza do przekazania ciągu znaków, które będą np. sygnałem do odpalania spod wody rakiet balistycznych lub manewrujących.

 

Największym utrudnieniem przy systemach pracujących w paśmie VLF (częstotliwość 3-30 kHz, o długości fali 10-100 km) jest konieczność stosowania bardzo rozległych pół antenowych. Podobne systemy łączności na bardzo niskich częstotliwościach mają tylko pojedyncze państwa - przede wszystkim te, które posiadają podwodne okręty atomowe. Systemy VLF są niezbędne dla tego typu okrętów, które mogą bardzo długo przebywać w zanurzeniu. Nasza Marynarka Wojenna również planuje kupno okrętu podwodnego z napędem niezależnym od powietrza, mogącym przebywać pod wodą ponad dwa tygodnie. Taka jednostka wyposażona w rakiety manewrujące będzie potrzebowała systemu VLF, który najlepiej nadaje się do nadania sygnału wystrzelenia rakiet.

 

Polska jeszcze do 1956 roku posiadała taki system łączności, który jeszcze przed wojną został zbudowany w okolicach Warszawy. Jego zalety docenili Niemcy, którzy po zajęciu Warszawy w 1939 roku wykorzystywali go do łączności z własnymi U-Botami.

 

Czytaj całość:  http://www.defence24.pl/...  fot. Indian Navy