Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Harris Corporation

Funkwer

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Łączność radiowa podczas wyprawy na Antarktydę

 

Sir Ranulph Fiennes, słynny brytyjski podróżnik, polarnik i odkrywca, wyruszył na Antarktydę. Kierowana przezeń ekspedycja ma zamiar po raz pierwszy przejść ten kontynent podczas polarnej zimy, kiedy temperatury spadają do -90 st. C. Tym samym będzie to najzimniejsza wyprawa, jaką można odbyć na Ziemi. Doskonała komunikacja jest nie tylko kluczem do sukcesu ekspedycji, ale niekiedy może zdecydować o życiu lub śmierci uczestnika. Nasze redakcja przyjrzała się jaki sprzęt radiowy zostanie zabrany na wyprawę.

 

czlonkowie-wyprawy-antarktyda-zima-2013.jpg

 

cobhan-eagle-radio.jpgPodczas 6-miesięcznej wyprawy, zespół pokona niewiarygodny dystans 4000 km, w większości w zupełnej ciemności przy mrozie dochodzącym często do -90 st. C.

 

Do komunikacji wewnętrznej pomiędzy 6 członkami zespołu będą wykorzystywane radiotelefony Eagle Radio (na zdjęciu po prawej) brytyjskiej firmy Cobhan, pracujące na nielicencjonowanym paśmie 2,4 GHz. Jest to taktyczny system łączności używany w wojsku. Dzięki utworzeniu sieci kratowej (Mesh Network) każdy z członków ekspedycji pozostanie w ciągłym kontakcie. Zestawy nagłowne i aktywacja głosem (VOX) pozwoli na komunikację bez konieczności sięgania po radiotelefony czy wciskania przycisku PTT.

 

 

Cobhan-Sailor-3500-radio.jpgPrzenośne radiotelefony morskie Cobhan SAILOR SP3500 w wersji ATEX będą wykorzystywane do komunikacji z załogą statku SA Agulhas, który dostarczy ekspedycję na Antarktydę. Bezpośrednia łączność ze statkiem będzie możliwa przez pierwszych kilka tygodni wyprawy.

SP3500 będą również używany zamiennie z Eagle Radio, gdy idący przed konwojem Fiennes z systemem radarowym badając zdradliwe rozpadliny w lodzie, oddali się poza zasięg radiotelefonów Eagle.

 

 

System Iridium zapewni łączność telefoniczną ze światem oraz wąskopasmowy dostęp do internetu (do 134 kbps). Widoczna poniżej antena zostanie zainstalowana na kontenerze mieszkalnym, który wraz z zapasami żywności i paliwa będzie ciągnięty przez dwa ciężkie ciągniki Caterpillar. Iridium umożliwi komunikację głosową ze światem oraz wysyłanie wiadomości, zdjęć i video podczas wyprawy. Zespół będzie mógł łączyć się z centralą operacyjną w Londynie i raportować postęp w wyprawie korzystając z  telefonu satelitarnego Iridium Extreme. Jest to telefon wysokiej wytrzymałości posiada unikalną funkcję lokalizacji użytkownika. Ponadto dostarcza transmisję głosu, danych, osobiste sieci Wi-Fi, GPS, SMS, alerty bezpieczeństwa i opcje śledzenia, w każdym miejscu na Ziemi i w każdych warunkach.

 

Antena i telefon Iridium Extreme

 

Radiostacje działające w zakresie fal krótkich firmy Codan zostały wybrane jako zapasowy środek łączności podczas wyprawy. Firma Codan podarowała radiostację NGI i 2110 po otrzymaniu wniosku od zespołu Sir Fiennesa.

 

"Radiostacje Codan zostały wybrane ze względu na swoją solidność, niezawodność oraz możliwość komunikacji na bardzo duże odległości" - powiedział Paul McCarter, ekspert technologiczny wyprawy.

 

codan-hr-radiostacja-duzej-mocy-antarktyda.jpg

 

Ponadto członkowie wyprawy będą wyposażeni w lokalizatory SARLink, które w przypadku sytuacji awaryjnej mogą być zlokalizowanie z dokładnością do 100 metrów przez zespół satelitów SAR-Lupe.

 

lokalizator-alarmowy-sar.jpg

 

Wyprawa ma także na celu badania naukowe, zwłaszcza wpływu zmian klimatycznych na polarne czapy lodowe. Będzie także przeprowadzone badanie medyczne nad fizjologią człowieka w warunkach skrajnego zimna i braku normalnego cyklu dobowego. Według konsultanta medycznego wyprawy, dr. Mike’a Strouda, w związku z długim okresem izolacji w nieprzyjaznym środowisku wyprawą interesuje się też środowisko kosmonautów.

 

Źródło: thecoldestjourney.org, Opracowanie: RadioTech.pl

 

Podobne artykuły:

DMR łączy organizatorów Red Bull Stratos