Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Funktel International

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Niemieckie koleje modernizują swoją sieć GSM-R za 110 mln Euro

 

Niemiecki przewoźnik kolejowy Deutsche Bahn ogłosił zwycięzców przetargu na modernizację systemu GSM-R na terenie całych Niemiec. Zakres modernizacji obejmuje wymianę do roku 2024 ponad 3300 stacji bazowych BTS systemu GSM-R oraz 38 central obszarowych BSC/MCS. Łączna wartość dwóch kontraktów przekracza kwotę 110 mln Euro. Zwycięzcami są Nokia Networks oraz konsorcjum Siemens Convergence Creators wraz z Huawei. Wielkim przegranym okazała się natomiast firma Kapsch której infrastruktura zostanie wymieniona na nową.

 

maszt-gsm-r-instalacja-anten-sektorowych

 

 

Konsorcjum Siemens Convergence Creators i Huawei zmodernizuje 12 000 km pasażerskich linii kolejowych w północnych Niemczech, czyli około 40% krajowej sieci DB. Nokia Networks wygrała modernizację 60% części sieci na południu kraju. Siemens i Huawei potwierdziły, że nowa infrastruktura systemu GSM-R będzie w pełni zgodna z europejskim systemem EIRENE GSM-R i ERTMS ETCS Level 2 (jednolitym europejskim systemem zabezpieczania i sterowania ruchem pociągów). Nowy system zapewni pełną interoperacyjność oraz pozwoli na dodanie w przyszłości usług szerokopasmowych.

 

GSM-R, czyli dedykowany kolei system bezprzewodowej łączności, jest jednym z dwóch kluczowych elementów Europejskiego Systemu Sterowania Ruchem Kolejowym ERTMS drugiego poziomu. Bazując na standardzie telefonii komórkowej GSM, został udoskonalony i dostosowany do specyfiki pracy związanej z eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury kolejowej oraz zarządzaniem ruchem pociągów. System zapewnia m.in. łączność głosową między pracownikami odpowiadającymi za bezpieczeństwo i płynność ruchu – dyżurnymi, dyspozytorami, maszynistami czy obsługą techniczną oraz służy do przekazywania informacji do lokomotyw np. nt. maksymalnej dozwolonej prędkość na danym odcinku czy położenia innych pociągów na trasie.

Nokia Networks dokona kompleksowej wymiany ponad 2000 stacji bazowych BTS. Stare siłownie telekomunikacyjne, baterie oraz sprzęt telco zostaną zastąpione nową rodziną stacji bazowych Flexi BTS. Szef działu kolejowego Nokia Networks, Dirk Lewandowski powiedział, że jest to największy z dotychczasowych projektów GSM-R firmy i znacząco umocni pozycję firmy Nokia jako lidera branży.

 

Nokia jest jednym z twórców technologii GSM-R. Firma zbudowała pierwsze trzy testowe sieci GSM-R na świecie oraz pierwszą sieć komercyjną. Do dziś Nokia wdrożyła około 30 sieci obsługujących ok. 50 000 kilometrów torów w 21 krajach świata, stając się światowym liderem pod względem ilości sieci komercyjnych oraz długości linii wspieranych przez system GSM-R.

 

Wielkim przegranym niemieckiego przetargu jest firma Kapsch, której system zostanie wymieniony na nowy. Poprzednia infrastruktura GSM-R bazowała na sprzęcie Nortel (pod marką Kapsch) oraz Siemens.

 

Źródło: DB, własne