Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Harris Corporation

Funkwer

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Filtry GSM-R od 1 lipca obowiązkowe w szwedzkich kolejach

 

Trafikverket, rządowa agencja monitorująca ruch drogowy, kolejowy, lotniczy i morski na obszarze Szwecji, ogłosiła niedawno, że wszystkie lokomotywy, zespoły trakcyjne i wagony sterownicze poruszające się po tamtejszych torach muszą do 1 lipca br. zostać wyposażone w filtry pasmowoprzepustowe GSM-R. Ma to zapobiec interferencjom pochodzącym od nadajników publicznych sieci komórkowych 4G.

 

Tory kolejowe w Szwecji

 

Powodem wprowadzenia takiego wymogu jest wchodzące w życie 1 lipca br. zarządzenie szwedzkiego Urzędu Poczty i Telekomunikacji (PTS) z 2011 roku, pozwalające operatorom telefonii komórkowej na zwiększenie mocy swoich stacji bazowych w celu zapewnienia szerszego zasięgu sieci 4G.

 

Gdy na początku tego stulecia w Szwecji wprowadzano sieci GSM-R, PTS zdecydował o przydzieleniu im częstotliwości sąsiadujących z zakresem przeznaczonym dla publicznych sieci komórkowych UMTS. To oznaczało, że zwiększenie mocy nadawczej w tych ostatnich mogło skutkować zakłóceniami pracy systemów GSM-R. Aby temu przeciwdziałać, 2009 roku urząd wydał kolejne zarządzenie sugerujące sugerujące wprowadzenie pasma ochronnego pomiędzy zakresami częstotliwości w których pracują systemy GSM-R i UMTS.

 

Trafikverket utrzymuje, że ryzyko interferencji można byłoby zminimalizować, zwiększając pokrycie zasięgiem GSM-R poprzez budowę nowych stacji bazowych i modernizowanie istniejących, a także wyposażanie ich w odpowiednie filtry lub usprawnione moduły radiowe.

 

Szwedzkie Stowarzyszenie Operatorów Kolejowych (BTO) twierdzi, że przystosowanie wszystkich 1700 pociągów w łącznie 3000 filtrów jest niemożliwe do wykonania na czas. Choć bowiem sama regulacja Trafikverket była znana w 2011 roku, dopiero w połowie lutego tego roku pojawiły się bardziej szczegółowe wymogi. Dodatkowym utrudnieniem jest niejasna sytuacja pomiędzy przepisami unijnymi a szwedzkimi, która powoduje, że korzystanie z filtrów przez 1 lipcem br. jest niedozwolone. BTO apeluje więc o bardziej rozsądny harmonogram instalacji i o sfinansowanie jej ze środków budżetu państwa. Sumaryczne koszty szacowane są na 150–300 mln koron szwedzkich.

 

Źródło i fot.: www.railjournal.com