Select language:EnglishPolski

Newsletter

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

Digitex - Zintegrowane Systemy Powiadamiania

DGT Sp. z o.o.

Harris Corporation

Funkwer

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

iSAR+ – wykorzystanie mediów społecznościowych w sytuacjach kryzysowych

 

W tym miesiącu w Finlandii miała miejsce druga, ostatnia faza projektu testującego wykorzystanie mediów społecznościowych w sytuacjach kryzysowych. Rozpoczęty w styczniu 2013 roku europejski projekt badawczy iSAR+ jest finansowany ze środków 7. Programu Ramowego UE i prowadzony przez portugalskie przedsiębiorstwo TEKEVER.

 

Schemat platformy ISAR+

 

Kluczowym dla projektu wydarzeniem była symulacja sytuacji kryzysowej na paryskim dworcu kolejowym Gare Montparnasse. W jej trakcie władze otrzymywały od wolontariuszy informacje, przekazywane głównie przy pomocy serwisu Twitter, o bieżących zdarzeniach (dym na stacji, pozostawione bagaże, panika wśród tłumu itp.) i na ich podstawie tworzyły obraz rozwoju całej sytuacji. Władze wysyłały również ostrzeżenia na należące do obywateli smartfony. Płynne przetwarzanie informacji zapewniła specjalna platforma opracowana w ramach iSAR+.

 

“Informacje zebrane w sieciach społecznościowych i ocenione przez nasz system były kluczowym czynnikiem umożliwiającym władzom efektywne reagowanie. Dla przykładu, ludzie podawali dane o lokalizacji i różne szczegóły takie, jak liczba rannych osób czy problemy z dostępem do miejsca wypadku”, powiedział João Belfo, koordynator projektu iSAR+.

 

W trakcie finalnego testu, który odbył się w Kuopio (Finlandia) dwa tygodnie temu, rozwiązania opracowane przez konsorcjum iSAR+ przeszły dalszą weryfikację.

 

Głównym celem projektu iSAR+ było opracowanie przeznaczonych dla obywateli oraz członków służb ochrony publicznej i usuwania skutków katastrof (PPDR) wytycznych, jak skutecznie i wydajnie wykorzystywać media społecznościowe w sytuacjach kryzysowych.

 

Platforma iSAR+ integruje narzędzia informatyczne tworzące dodatkowe kanały komunikacji pomiędzy członkami służb PPDR a obywatelami, zwiększając świadomość sytuacyjną obydwu stron, zarówno w trakcie jak i po ustąpieniu sytuacji kryzysowej.

 

Źródło: www.radiocomms.com.au Fot.: isar.i112.eu