Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Funktel International

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Testy DMR Tier 3 i LTE przed próbą bicia rekordu prędkości na lądzie

 

Inżynierowie z zespołu Bloodhound SSC, który zamierza pobić rekord prędkości pojazdu lądowego, dokonali próby łączności głosowej w systemie DMR Tier 3 i strumieniowania wideo poprzez sieć LTE. Na serwisie YouTube niedawno ukazał się film prezentujący testy, które odbyły się w sierpniu zeszłego roku na dnie wyschniętego jeziora w kotlinie Kalahari.

 

Bolid zespołu Bloodhound

 

Południowoafrykański operator komórkowy MTN specjalnie dla Bloodhound zbudował małą sieć 4G na obszarze jeziora Hakskeen Pan, natomiast Emcom Wireless, partner Tait Communications, był odpowiedzialny za system DMR pracujący w paśmie VHF. Podczas właściwej próby bicia rekordu obydwie te sieci będą komunikować się pomiędzy sobą oraz  z wozem łączności, który będzie transmitował całe wydarzenie poprzez satelitę Freesat. W kulminacyjnym momencie zeszłorocznego testu przeprowadzono łączność pomiędzy odrzutowcem L-29 a samochodem Jaguar F-type, poruszającymi się w przeciwnych kierunkach z prędkością ok. 1046 km/h względem siebie.

 

 

„Nasze rozwiązanie DMR zapewni łączność głosową i transmisję danych na bieżąco oraz pozwoli stanowisku dowodzenia nie tylko porozumiewać się z kierowcą, lecz również monitorować jego parametry życiowe, takie jak tętno i częstość oddechów, a także uzyskiwać bieżące informacje o wydajności pojazdu w trakcie próby bicia rekordu”, powiedział Sipho Sibanda, dyrektor rozwoju biznesowego Emcom Wireless.

 

Oprócz tego, wszyscy członkowie zespołu Bloodhound, inżynierowie, strażacy, ratownicy medyczni, policjanci, ochroniarze i ekipy filmujące całe wydarzenie z powietrza, a nawet parkingowi będą mieli do dyspozycji radiotelefony ze stosownie zaprogramowanymi grupami rozmównymi.

 

„Mamy nawet możliwość transmitowania danych z mikrostacji meteo rozmieszczonych wzdłuż toru, do stanowiska dowodzenia”, dodał Sibanda.

 

Pierwsza próba bicia rekordu prędkości na lądzie, obecnie wynoszącego ok. 1228 km/h, odbędzie się w sierpniu tego roku, po czym członkowie zespołu Bloodhound zajmą się dalszymi pracami nad swoim bolidem, aby rok później przystąpić do próby przełamania bariery 1609 km/h (1000 mil/h).

 

Źródło: www.theregister.co.uk Fot.: Tony Hisgett (na licencji CC BY 2.0)