Select language:EnglishPolski

Newsletter

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

Digitex - Zintegrowane Systemy Powiadamiania

DGT Sp. z o.o.

Harris Corporation

Funkwer

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Superwóz dowodzenia i łączności na RadioEXPO 2015

 

Dzięki uprzejmości Komendanta Wojewódzkiego Państwowe Straży Pożarnej w Łodzi udało się ściągnąć na RadioEXPO 2015 największy i najbardziej zaawansowany wóz dowodzenia i łączności którym dysponuje Straż Pożarna. Ten niecodzienny pojazd cieszył się sporym zainteresowaniem zgromadzonych na konferencji specjalistów. Specjalną prezentację podczas konferencji miał też starszy inspektor Tomasz Masłowski, który w szczegółach opowiedział o pojeździe.

 Wóz dowodzenia i łączności KW PSP w Łodzi na RadioEXPO 2015

 

Samochód dowodzenia i łączności (SDiŁ) to dla służb ratowniczych bardzo ważny ośrodek dowodzenia akcją. Pojazd łódzkich strażaków z wyposażeniem kosztował 2,3 mln zł. Był to pierwszy taki pojazd w Państwowej Straży Pożarnej w Polsce. Został kupiony dla Komendy Wojewódzkiej PSP w Łodzi głównie za pieniądze pozyskane z Unii Europejskiej. Poziom dofinansowania sięgnął aż 85 proc. Strażacy złożyli wniosek o sfinansowanie zakupu po powodziach, które w roku 2010 dotknęły niektóre rejony Polski.

 

Wóz został zbudowany na podwoziu Mercedes-Benz Zetros 2733. Potężny silnik o pojemności 7,2 l generuje moc 326 KM / 1300 Nm. Pojazd ma stały napęd 6x6, kąt natarcia i zejścia powyżej 30 stopni oraz głębokość brodzenia dochodząca do 1,2 metra. Dzięki takim parametrom istnieje możliwość dotarcia w najtrudniej dostępne miejsca — tereny górzyste, podmokłe czy nawet objęte powodzią.

 

Głównym przeznaczeniem tego samochodu jest zapewnienie nowoczesnej łączności pomiędzy sztabem akcji bądź stanowiskiem koordynacji ratownictwa a dowodzącym działaniem ratowniczym. Zapewnia to radiowy system dyspozytorski. Jedną z jego kluczowych właściwości jest możliwość łączenia różnych sieci radiowych. System integruje środki telekomunikacyjne różnego rodzaju: telefonię stacjonarną, cyfrową i analogową łączność radiową, terminale satelitarne, GSM, routery VOICE i transmisji danych, system bezprzewodowego satelitarnego dostępu do sieci intranet, sprzęt telefonii VoIP, sprzęt łączności radiowej (radiotelefony nasobne) z funkcją lokalizacji położenia z użyciem GPS oraz terminal dyspozytorski integrujący łączność telefonii konwencjonalnej z łącznością radiową.

 

Wyposażenie pojazdu pozwala na utrzymanie łączności w każdym terenie, także zniszczonym przez klęski żywiołowe. Nawet jeśli nie będzie możliwości zapewnienia łączności przez bramy radiowe i sieci GSM, rezerwą pozostaje łączność satelitarna, która stanowi kolejną innowację w samochodach dowodzenia i łączności w Państwowej Straży Pożarnej. Dodatkowo znajdują się punkty dostępowe sieci WiFi. Z tego środka łączności korzysta m.in. 6 bezprzewodowych telefonów IP znajdujących się na wyposażeniu pojazdu. Telefony działają w promieniu kilometra od punktu dostępowego. Kolejnym środkiem łączności jest 12 cyfrowo-analogowych radiotelefonów nasobnych. Dzięki trzem kamerom zainstalowanym na zewnątrz pojazdu istnieje możliwość obserwacji terenu w promieniu 360°. Z tyłu samochodu znajdują się dwa wysuwane maszty: jeden antenowy, z zamontowaną na jego szczycie kamerą z 25-krotnym zoomem, pozwalającą monitorować otaczający teren, drugi – oświetleniowy, wysuwany do wysokości 7 metrów, z zamontowaną na szczycie najaśnicą (160 000 lm) z regulacją położenia kąt/obrót, pozwalającą na dokładne oświetlenie terenu o powierzchni około 100 m2.

 

GALERIA (Fot. Robert Szarapka)

 

Źródło: własne