Select language:EnglishPolski

Partnerzy serwisu

MotoTRBO - cyfrowy system łączności radiowej 

Icom Polska-radiokomunikacja profesjonalna

http://hytera.com/

Odwiedź stronę oficjalnego dystrybutora w Polsce - ELEKTRIT

DGT Sp. z o.o.

Funktel International

Vertex Standard

Partnerstwo z Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Facebook

Współpracujemy z

Wyszukiwarka

Zapytaj naszego eksperta

Potrzebujesz niezawodnej łączności radiowej ale nie wiesz jaki system będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy lub organizacji?

Zapytaj naszego eksperta.

Udzielimy Ci porady, doradzimy rozwiązanie które będzie pasować do Twoich wymagań i budżetu.

 

Napisz lub zadzwoń do naszego eksperta:

tel. 602 72 32 62

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

TETRA pomaga zarządzać siecią warszawskiego metra

 

Na II linii metra cały czas trwają intensywne testy i jazdy pociągów. Funkcjonowanie centralnego odcinka – na razie bez pasażerów, ale już z obsługą metra – nadzorowany jest z rozbudowanej Centralnej Dyspozytorni na Kabatach. Na II linii zastosowano wiele nowych rozwiązań, znacznie ułatwiających pracę dyspozytorów, maszynistów i dyżurnych. Jedną z nowości jest cyfrowa łączność TETRA.

 

 centralna-dyspozytornia-metra-warszawskiego.JPG

 

Jest tam wiele systemów wspomagających pracę dyspozytora i zwiększających automatykę ruchu. Funkcjonuje też automatyczny nawrót pociągów na stacjach końcowych. Nowością jest również system łączności cyfrowej – TETRA. Dla porównania na I linii funkcjonuje system analogowy.

 

– To zdecydowany krok dla nas – jakby z ciemności w światło się przeszło – komentuje Piotr Kozłowski, szef Służby Ruchu Metra Warszawskiego, któremu podlegają dyżurni ruchu, maszyniści i wszyscy pracownicy liniowi. Z ciekawych rozwiązań: na stacjach zastosowano system, który wykrywa, gdy ktoś przekroczy pas bezpieczeństwa – dyżurny od razu otrzymuje sygnał o tym zdarzeniu i odpowiedni pogląd na monitoringu.

 

Warto dodać, iż w drugiej nitce metra wdrożono system TETRA (9 kanałów) i analogowy VHF (4 kanały). W późniejszym terminie, z racji bezwzględnych wymogów służb ratunkowych i porządkowych dodano jeszcze trzy systemy VHF — po jednym dla Komendy Stołecznej Policji (5 kanałów), Państwowej Straży Pożarnej (2 kanały) i Meditransu (1 kanał) oraz EDACS (32 kanały) i TETRA (9 kanałów) dla KSP.

 

Dostawcą kabinowych radiotelefonów TETRA jest firma Teltronic, której firma NEWAG powierzyła dostawę specjalistycznego sprzętu pokładowego TETRA dla pierwszych 35 pociągów.

 

 

Źródło: transport-publiczny.pl Fot.: Witold Urbanowicz